20/03/2020

Breacking news for International Programme Mibe-LSU students

Thanks to special agreement between University of Pavia and the Louisiana State University (LSU). MIBE students have the opportunity to apply for a special program with the Louisiana State University (LSU). Specifically, selected students will be enrolled in the Master of Science in Analytics (MSA), ranked 14th among the Master courses in Analytics (to know more about the course: https://business.lsu.edu/Information-Systems-Decision-Sciences/Pages/MS-Analytics.aspx).

Thanks to this partnership, students will be able to study their 1st MIBE year at the University of Pavia, while the 2nd one at the LSU. At the end, you got both degrees (as a such, it is similar to a Double Degree program). During the 2nd year abroad, students will also work at the LSU Digital Data Stream Lab to conduct a research project in the field of Analytics & Data management (aims and contents of the project to be defined during the experience in US). Students from MIBE will join the MSA program for the Fall 2020 and Spring 2021 semester, skipping the first semester (MSA has 3 semesters).

The initiative is sponsored by the Rotary Club Vigevano Mortara that has always supported, according to Rotary International guidelines, the actions in favor of the new generations, in particular those aimed at favoring their academic and professional preparation. This year thanks to the generosity and helpfulness of Gianni Zanetti, a member of the club, one scholarship will be funded, under the title “Rotary Club Vigevano Mortara Lucia and Beppe Zanetti”. The grant is not related to any specific company internship obligation. The amount of US $ 11,500 that will be made available will allow a student to participate in the Master of Science in Analytics at Louisiana State University for the academic year 2020 – 2021.

A special thanks to the President of the Club Giampaolo Civatti for the kind words: “We are particularly proud of this initiative and glad that the University of Pavia has given us the opportunity to contribute to such a prestigious program”.

Italian Version

Grazie ad uno specifico accordo tra l’Università di Pavia e la Louisiana State University (LSU), gli studenti MIBE hanno l’opportunità di fare domanda per un programma speciale con la Louisiana State University (LSU). In particolare, gli studenti selezionati saranno iscritti al Master of Science in Analytics (MSA), classificato al 14 ° posto tra i Master in Analytics (per saperne di più sul corso: https://business.lsu.edu/Information-Systems-Decision- Scienze / Pagine / MS-Analytics.aspx).

Grazie a questa partnership, gli studenti saranno in grado di studiare il loro primo anno MIBE all’Università di Pavia, mentre il secondo alla LSU. Alla fine, otterranno entrambi i diplomi (è simile ad una doppia laurea, Double Degree programme). Durante il 2 ° anno all’estero, gli studenti lavoreranno anche presso il Digital Data Stream Lab della LSU per condurre un progetto di ricerca nel campo dell’analisi e della gestione dei dati (obiettivi e contenuti del progetto si potranno definire durante l’esperienza negli Stati Uniti). Gli studenti del MIBE parteciperanno al programma MSA per i semestri che coprono l’autunno 2020 e la primavera 2021, saltando il primo semestre (MSA ha 3 semestri).

Il Rotary Club Vigevano Mortara ha sempre sostenuto, secondo le linee guida del Rotary International, le azioni a favore delle nuove generazioni, in particolare quelle volte a favorire la preparazione accademica e professionale. Quest’anno grazie alla generosità e alla disponibilità di Gianni Zanetti, socio del club, verrà finanziata la borsa di studio “Rotary Club Vigevano Mortara Lucia e Beppe Zanetti”. La borsa offerta non è correlata ad alcun tirocinio specifico in azienda. L’importo di 11.500 USD che sarà reso disponibile consentirà a uno studente di partecipare al Master of Science in Analytics presso la Louisiana State University per l’anno accademico 2020-2021.

Un ringraziamento speciale al Presidente Giampaolo Civatti per il supporto e le gentili parole: “Siamo particolarmente orgogliosi di questa iniziativa e lieti che l’Università di Pavia ci abbia dato l’opportunità di contribuire a un programma così prestigioso.